“Luku kepala seekor2, kena mengamuk baru ‘settle’…” – Didikan berbeza, netizen puji layanan Ozlynn terhadap anak

Nampaknya ketegasan yang ditunjukkan oleh pasangan selebriti Johan Raja Lawak dan Ozlyn merupakan cara terbaik bagi mendidik anak-anaknya.

Sering berkongsi rutin harian mengenai anak-anak iaitu Ariq, Sodiq, Haziq dan Cantiq di laman Instagram miliknya, Ozlyn sememangnya tegas dalam membentuk mereka untuk menjadi yang terbaik pada masa hadapan.

Terbaru, wanita berusia 37 tahun itu telah memuat naik sebuah video berkongsi luahan hati mengenai karenah anak-anaknya pelbagai ragam yang menyebabkan dirinya mengamuk!

Keadaan dlm umah lepas kena hamuk semua dok main game smp meja pon xde sape lap, umah xde sape vacum.. pinggan xde sape cuci.. org azan dok gentel remote game lagik!!! Mmg korg mintak aku hamok kan.. benda ready stok.. mintak kompom dpt!!! haaaaa kelam kabut sume.. nih ngah tunggu imam dok tlg basuh pinggan.. kita maammmm duk jadi mandor perati.. bebdk mmg mcm nih kan.. tp kena didik bertanggungjwp.. kena lak anak laki.. xnk sok kawin dpt bini dia jdkan bini dia org gaji dlm umah.. mmg aku luku pale sekoq2.. 🤣.. papa dorg bila dgr bini ngamok mmg xkan campor.. paling kuat pon dia bgtau apa yg dorg x pasan.. n tlg anak2 dia.. tu yg dia basuh pinggan tuh.. 😂 #papaxsukabilamamangamok #mmgdiaperatianak2dia #silapariblndialibasanakdia #diaxsukaanakbuatmamamarah

A post shared by Johan & Ozlynn (@jozlynnhanania) on

“Keadaan dalam rumah lepas kena hamuk semua duduk main game sampai meja pon takde siapa lap, rumah takde siapa vacum, pinggan takde siapa cuci.

“Orang azan duduk pegang remote game lagik! Memang korang mintak aku hamok kan. Benda ready stok, mintak confirm dapat! Kelam kabut semua. Nih tengah tunggu imam duduk tolong basuh pinggan.

“Kita ‘mam’ duduk jadi mandor perhati. Bebudak memang macam ni kan tapi kena didik bertanggungjawab. Kena pulak anak lelaki. Tak nak kahwin esok dpt bini dia jadikan bini dia orang gaji dalam rumah.

“Memang aku luku kepala seekor2. Papa dorang bila dengar bini mengamuk memang takkan campur. Paling kuat pun dia bagitau apa yang dorang tak perasan & tolong anak2 dia. Tu yang dia basuh pinggan tuh,” katanya panjang lebar.

Rakaman video berdurasi 29 saat itu kelihatan anak-anaknya tenang menanti waktu untuk solat berjemaah selepas dimaki hamun olehnya serta turut menerima reaksi positif daripada netizen.

Pandang pun takut. Respek kak!

Suka cara Ozlynn didik anak!

Terus sunyi sepi haa!

Insaf dah semua?

Aduhh biasa la, anak ramai ni macam-macam ragam nak kena uruskan! Kalau guna cara lembut pun tak jalan, cara mengamuk macam Ozlynn ni jugak yang terbaik. Terus senyap semua!

Sumber : Johan & Ozlynn / Ohmymedia 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *